Author Topic: Metsästys  (Read 398 times)

ReKoni

• Yleisvalvoja
  • Assassin
  • PSN ID: ReKoni Lisätkää!
Metsästys
« on: 30.09.12 - klo:11:40 »
Ei, nyt ei puhuta mimmien metsästämisestä vaan tosimiesten lajista, eläinten tappamisesta syötäväksi.  ;)

Metsästyshän juontaa jo pitkälle historiaan, jo alkuasukkaiden aikoihin. Sillon ei tietenkään ollut mitään tuliaseita vaan aseet tehtiin itse puusta ja kivistä, mistä nyt vaan tappavan sai. Tapetun eläimen liha käytettiin syötäväksi, luut asumuksiin tai ruuantekovälineisiin, nahka ja turkis vaatteisiin tai asumuksiin. Nykyisin metsästys on helpompaa aseiden keksimisen myötä ja tekniikkaakin käytetään paljon. Mutta ei sekään tarkoita että aina tulee ammuttua eläin jota lähti metsästämään. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin vain siitä että satutko oikealle alueelle oikeaan aikaan.

Omassa suvussa on jokaisessa sukupolvessa ollut metsästäjiä, ja minä olen ainoa perheeni lapsista jota se kiinnostaa edes jonkin verran. Tarkoitus olisi vihdoin ja viimein nyt tänä syksynä/talvena metsästyskortti suorittaa kun aina aiemmin se on jäänyt suorittamatta. Itseäni ei oikeastaan kiinnosta kuin hirvenmetsästys, vaikka se onkin melko tylsää jos passissa olet. Jos pääset metsään koiran perään niin siinä on vähän enemmän kiinnostusta.

Mitäs mieltä muut ovat metsästyksestä? Onko se teidän mielestä tärkeää vai eikö metsän eläimiä saisi tappaa ollenkaan?

virheraportti

• Bodyguard
  • PSN: virheraportti
Vs: Metsästys
« Reply #1 on: 30.09.12 - klo:12:14 »
Joo onhan munkin suvussa paljon metsästäjiä, itse tosin hienohelma-kaupunkilaisena en koskaan ole käynytkään metsästämässä. Metsästäminen on hieno asia, hirvenliha on makoisaa ja mitä vähemmän niitä hyppii tiellä eteen sen parempi. Vaikkei tosiaan kaikkia kannata tappaa, jotta saadaan lihaa jatkossakin :)

Ymmärrän kyllä joidenkin ihmisten eettisyysongelmat, mutta luonnossakin kaikki tappaa toisiaan selviytyäkseen. Olkaapa siis hyvät ja tuokaa minulle ruokaa metsästä jatkossakin! Huvikseen metsästäminenkin lienee luvallista kantojen välttämättömän harventamisen nimissä.