Author Topic: Vuoden Peli 2011  (Read 633 times)

virheraportti

• Bodyguard
  • PSN: virheraportti
Vuoden Peli 2011
« on: 30.12.11 - klo:13:00 »
Noniin, taas on vuoden parhaan pelin valinnan aika. Vuosittaisen äänestysmallin ja TOP-3:n sijaan ajattelin, että on parempi antaa jokaisen listata niin monta peliä kuin tahtoo, parhausjärjestykseen tai ei. Eihän se homma niin tarkkaa ole. Itse pykään perinteisen TOP-3 sijoitetun arvostelun hieman myöhemmin. Be prepared.

Ja muistakaa postata omat vuoden pelinne.

virheraportti

• Bodyguard
  • PSN: virheraportti
Vs: Vuoden Peli 2011
« Reply #1 on: 30.12.11 - klo:13:21 »
3. Portal 2

Kolmannelle sijalle yltää Valven pulmanratkontapeli Portalin täyspitkä jatko-osa. Yksin noin 4 tuntia pelattavaa, toinen mokoma kaverin kanssa. Olen arvostellut pelin toisessa topicissa, joten pidän tämän vain lyhyenä tiivistyksenä: Hyvä peli, kaverin kanssa loistava, kestoltaan hieman lyhyt ja ongelmat ehkäpä hieman liian helppoja. Liikkuminen helvettiä ps3:n tateilla, PC:llä pääsee oikeuksiinsa.

2. Saints Row: The Third

Ei sille mitään voi, Volition teki sen taas. Tarjosi loistavaa viihdettä useiksi kymmeniksi tunneiksi, itselläni on pelikellossa jo reippaasti yli 40h mikä on minun asteikollani jumalattoman paljon. Pelaaminen on hauskaa, varsinkin coopissa syntyy helposti koomisia tilanteita. Tarina on keskitasoa, aktiviteettien käyttäminen tarinatehtävinä kertonee hieman tekijöiden ideoiden puutteesta, mutta ne kunnolliset tarinatehtävät ovat kaikki kultaa. Aktiviteeteistä mukaan on valittu SR2:n paskimmat (paitsi Insurance Fraud joka on nannaa) ja sekä pari uutta. Uusia ominaisuuksia on paljon, tosin niitä on myös karsittu. Upgradet sekä omaan hahmoon että aseisiin tuo pientä roolipelielementtiä peliin. Ongelmia ja bugisuutta löytyy kakkosen tapaan paljon. Chop Shop bugaa välillä täysin, kun etsimäsi auto ei kelpaakaan tai se "tuhoutuu" vaikka se on oikeasti ehjä.

Overall kuitenkin yhdeksikön peli. Viihdyttää edelleen. Kymppi nasahtaisi, kun bugit poistettaisiin ja tarina olisi ollut hieman vivahteikkaampi.

1. Rayman Origins

Odotin uutta Raymania kuin kuuta nousevaa. Edellinen ja ainut hyvä (loistava) Rayman on se ihka ensimmäinen 2d versio, ja nyt tätä nannaa oli tulossa lisää. Vaikka odotukset olivat jo valmiiksi korkealla, yllätyin silti siitä kuinka hyvä peli on. Kontrollit ovat loistavat, ja hahmo vastaa niihin heti eikä kymmenen sekunnin päästä (LBP I'm watching you). Kentät ovat mielikuvituksellisia, soundtrack on kultaa, ja peliä voi pelata samalta sohvalta 4 kaverin voimin. Online nettipeliä ei ole, mutta sitä ei kaivatakaan. Vaikeusastetta on parjattu, ja on totta, ettei sovi perheen pienimmille vaikeutensa vuoksi, mutta itse luokittelisin pelin addiktoivan haastavaksi. Jokaisen kentän time-challanget ja 350 kerättävää kullanhohtoista palloa jättävät aina pientä viilattavaa kenttiin. Graafinen tyyli on kaunista, animaatiot on kauniita, ei s*****a kaikki toimii niinkuin pitääkin. 10/10, ei maistu salami, mutta p*****e vuoden pelin leima on tässä ja pysyy. Kaikille tasoloikan ystäville pakkohankinta.

Latetzki

• Ylläpitäjä
  • Consigliere
« Reply #2 on: 30.12.11 - klo:14:13 »
3. Forza Motorsport 4 - Paras Forza tähän asti, jätti GT5:n taakseen mielestäni. Ajontuntumaa on paranneltu ja Xboxin raudasta otetaan selvästi kaikki irti. Olisin kuitenkin toivonut lisää sisältöä, autot ovat suurimmaksi osaksi samoja sekä niihin laitettavat osat. Uramoodi on tylsä vaikka se on olevinaan erilainen, tämä vain ei jaksa kiinnostaa, ajan sitä vain rahan takia. Harmikseni ei myöskään käy Xboxiin tuo G25 rattini.

2. Battlefield 3 - Tällä mielestäni DICE puukotti Infinity Wardia suoraan kasvoihin vai mikä helvetti sitä CoDia nykyään tekeekin, toivottavasti älyävät nyt pysähtyä miettimään. Parastahan tässä on tietysti moninpeli ja mitä kaikkea siellä voikaan tehdä ja millä, PC:llä kentälle mahtuu yhteensä 64 kun taas konsoleilla muistaakseni 32? PC-versio on optimoitu hyvin sillä monet nykyajan pelit alkavat jo yskiä koneellani mutta eipä vaan tämä. Yksinpelistä en voi paljoa sanoa koska pelasin vain muutaman tehtävän alusta koska moninpelin takia minä tämän ostin. Mutta mitä siitä nyt näin niin ei ainakaan ole sitä samaa mitä Bad Companyn kampanja oli, nyt siinä on jotain ideaa.

1. L.A Noire - Tämä peli kiinnosti alusta pitäen. On mielestäni täysin muista erottuva, tarina ja tunnelma on hyvä sekä tietysti kasvoanimaatiot oli harppaus eteenpäin. Tätä olisi pelannut mielellään vielä pitkään jos vain olisi ollut pitempi peli. Vähän on tästä sanottavaa nyt mutta silti tää oli ykkönen.

Portal 2:sta suosittelen myös.
« Last Edit: 30.12.11 - klo:14:25 by Latetzki »

Viivakoodi

• Assassin
  • Gamertag: eeMule, PSN ID: eMulee
« Reply #3 on: 30.12.11 - klo:14:18 »
äööröröörr, koitetaanpa itsekin räpeltää jonkinlaista listaa tänne. Pitkää listaa en jaksa pelien hyvistä puolista kirjoittaa, joten vähän lyhyempi TOP-3 listaus tulossa. Hyvin moni tänä vuonna ilmestynyt peli jäänyt pelaamatta, mutta eniveei:

3. The Elder Scrolls V: Skyrim
En oikein odottanut peliltä mitään, vaikka edellisestä osasta - Oblivionista - paljon pidinkin ja sitä tuli aikoinaan hakattua tunti jos toinenkin. Kaverilla pääsin tätä loistavaa Elder Scrollsien viidettä osaa testaamaan ja ai että miten herkkua se olikaan! Karu, mutta kaunis Skyrimin maailma, mielenkiintoiset sivuhahmot ja loistava pelattavuus tekevät tästä yhden vuoden parhaista peleistä. Suosittelen kaikille roolipeleistä enemmän-  ja vähemmänpitäville.

2. Saint's Row: The Third
Kolmas Saint's Row oli itselleni tämän vuoden yksi odotettuimista peleistä ja se lunastikin lähes kaikki odotukset. Loistavalla huumorilla (tissejä ja pippeleitä khihihii, kai mä sitten olen lapsellinen) höystetty tarina on loistavaa viihdettä aina loppumetreille asti, pieni miinus juonen alusta joka alkaa melko latteasti, mutta kokonaisuutena hyvää kamaa! Aktiviteetit ihan jees, miksi helvetissä mukaan otettiin SR2:n paskimmat (IF kuitenkin loistava), kun esim. Snatchin tilalle olisi voinut odottaa täydellisen FUZZ:n. Upgradet ja muu pikkukiva ovat mukava lisä peliin. Eniveis, peli on kokonaisuudessaan loistava ja pelattavaa pelissä riittää tunneiksi yksinkin, co-oppia en ole edes vielä ehtinyt testaamaan. Suosittelen kaikille rällästyspeleistä pitäville!

1. Batman: Arkham City
Nananananananananan BÄTMÄÄÄÄN! Rocksteady teki sen taas! Vuonna 2009 pelikansan ihastuttanut Batman: Arkham Asylum oli lähes joka pelialueella täydellinen, mutta niin mahdottomalta kuin se kuulostaakin lokakuussa ilmestynyt Arkham City pistää kaikessa paremmaksi. Pelissä on monia monia monia Batman-universumiin liittyviä yksityiskohtia, jotka saavat viittasankarin tarinaa vähemmän-seuranneetkin-ihmiset kiinnostumaan Batmanista. Pelissä ei omasta mielestäni ole mitään valittamista, kaikki toimii niin kuin pitää ja pelaamista riittää moniksi tunneiksi. Itse olen peliä pelannut noin 25h ja 97% läpi, sillä pelissä on varsinaisen juonen lisäksi vielä "New Game +", tarina uudestaan mutta pelaajalla on valmiiksi käytössä kaikki Batmanin lisävarusteet sekä pelin vaikeutta on nostettu hieman. Pelissä tekevät myös paluun edellisestä osasta tutut challenget, tällä kertaa hauskempina ja haastavampina. Arkham City pähkinänkuoressa: Pelattavuus, grafiikka, ääninäyttely, juoni, kaikki kerättävä pikkukiva, challenget, kaikki ovat täydellistä, joten kyseessä on 10/10 peli ja Pegorinon virallinen GOTY 2011.

Loistavia pelejä tänäkin vuonna ilmestyi (ylempien lisäksi LA Noire, MW3, BF3, Zelda: Skyward Sword, Dark Souls yms), mutta ensi vuodesta odottelen kovempaa pelivuotta kuin tästä, onhan siellä tulossa tod. näk. uusi GTA sekä Hitman: Absolution, nämä siis monien muiden huippunimikkeiden joukossa. Hyvää ja onnelista alkavaa (peli)vuotta 2012! Pegorino kiittää ja kuittaa.

E: Korjasin typoja.
« Last Edit: 30.12.11 - klo:14:22 by Pegorino »

ReKoni

• Yleisvalvoja
  • Assassin
  • PSN ID: ReKoni Lisätkää!
« Reply #4 on: 30.12.11 - klo:16:17 »
Koitetaas nyt TOP-3 lista kirjoittaa, vaikka tahdo muistakaan mitä pelejä tänä vuonna on tullut ostettua, mutta koitan verestää muistiani.

L.A Noire
Seurasin mielenkiinnolla peliä, kun siitä uutisia yms. tuli. Loppujen lopuksi pääsin pelaamaan sitä paljon julkaisun jälkeen, ja kyllähän se odotukset täytti. On hienoa saada ylennyksiä pelissä ja siirtyä aina eri tehtäviin muutamien onnistuneiden keissien jälkeen. Välillä on aikamoista tuuria löytää joku aineistoa jotta voisi syyllisen laittaa telkien taakse, mutta kun siinä onnistuu, se palkitsee.

2. The Elder Scrolls V: Skyrim
Ensikosketus pelisarjaan osittain kavereiden ansiosta jotka pelasivat. Halusin koittaa ja kyllähän tämä koukutti. Kaunis pelimaailma, paljon tekemistä ja mahdollisuus tehdä kaikenlaista. Peli koukuttaa ja roolipelielementti sopii täydellisesti tähän peliin. Miinuksena sanon osan ääninäyttelijöiden suorituksista, yhdestä tuli täysin mieleen joku koomikko vaikka hahmo taisi olla soturi. :D

1. Batman: Arkham City
Ei pettänyt odotuksiani, vaikka ne suuret olivatkin. Teki kaiken paremmin kuin Arkham Asylum. Taistelusysteemi, lisävarusteet, maailma, sivuhahmot, aivan kaikki! Oikeastaan Pegorino kertoi kaiken tarpeellisen.

GTA Fan

• Assassin
« Reply #5 on: 30.12.11 - klo:16:19 »
1. Driver San Francisco

On kyllä pakko sanoa että uusi Driver kyllä ansaitsee paikan Vuoden pelinä, ihmettelen ettei kukaan ole vielä listannut sitä.. Konsoliversioista en osaa sanoa mitään mutta PC- versio on hyvin toteutettu, Grafiikka on todella nättiä vaikka en nyt ihan täysillä pystykkään pyörittämään.
Kontrollit ovat yllättävän hyvin sijouteltu näppikselle ja minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia kertaakaan niiden kanssa.
Juoni oli yllättävän hyvä, ottaen huomioon että Tanner on koomassa mutta tarinaa kuljetti eteenpäin Tannerin kuulemat uutiset ja poliisiradiokuulutukset, ja se toimi todella hyvin. Eihän se tarina nyt mikään mestariteos ole, mutta yllätyin koska odotin jotain paljon pahempaa.
Ajettavuus on mukavan erilaista eri autoilla ja teho erot huomaa kyllä heti Ford Focuksen ja McLaren F1 välillä, ja autovalikoima on uskomaton!
Bugeja en hirveästi löytänyt, ainakaan mitään mainitsemisen arvoista.
Poliiseissa huomasin vaan aika ärsyttävän pikkuseikan, niillä on kyllä käytössä Corvetteja ja Ford Crowneja, mutta sillä ei periaatteessa ole mitään merkitystä, millä ne jahtaa pelaajaa, oli se sitten maasturi tai Dodge Charger niin ne silti ajavat 160 mailia tunnissa, se kyllä oli aika häiritsevä yksityiskohta.

Mutta arvosanaksi antaisin 9/10 - sen verran loistava peli.

Patsiits

• Soldato
« Reply #6 on: 02.01.12 - klo:18:46 »
3. NHL12

Mukava lätkäpeli, ei tosin tule pelattua kun nettipeliä. Peliplaneetan poikien kanssa liiga pystyssä parhaillaan ja se on parasta koko pelissä. Kun ei ole liigaa käynnissä, niin pelailen netissä 1vs.1 matseja.

2. Uncharted 3: Drake's Deception

Hieman kahden vaiheilla olin, että valitsenko tämän ykköseksi, mutta päädyin nyt tähän. Ei ollut kaukana omasta Game of the Yearista. Yksinpeli on yksi parhaita, mitä olen koskaan pelannut, niin kova Uncharted-fani olen. Loistavat hahmot, grafiikka, miljöö... Platinankin olen vetänyt. Multiplayerkin mukavaa settiä, mutta en koskaan innostunut siitä.

3. Modern Warfare 3

Hieno AD HD-räiskintä. Yksinpeli on perus kuuden tunnin pieraisu, mutta pidin siitäkin silti kovasti. Soap, Price, Nikolai ja Sandman tekevät siitä pelaamisen arvoisen. Moninpeli on taas täyttä rautaa, juuri sopiva tällaiselle AD HD-penskalle, kuten minulle. Luultavasti menen tässä päätyyn asti, eli 10 prestigelle, niin mukavaa kun se onkin. Vähän harmittaa, että spawnit on kustu aika huolella, mutta ei yksi huono asia tuhoa miljoonaa hyvää.

Carbonox

• Veteraani
  • Bodyguard
  • PSN ID: Carbonox (lisäykseen siis :P)
    • 100% läpipeluuopas GTA IV:hen!
« Reply #7 on: 07.01.12 - klo:01:04 »
3. NHL12

Mukava lätkäpeli, ei tosin tule pelattua kun nettipeliä. Peliplaneetan poikien kanssa liiga pystyssä parhaillaan ja se on parasta koko pelissä. Kun ei ole liigaa käynnissä, niin pelailen netissä 1vs.1 matseja.

2. Uncharted 3: Drake's Deception

Hieman kahden vaiheilla olin, että valitsenko tämän ykköseksi, mutta päädyin nyt tähän. Ei ollut kaukana omasta Game of the Yearista. Yksinpeli on yksi parhaita, mitä olen koskaan pelannut, niin kova Uncharted-fani olen. Loistavat hahmot, grafiikka, miljöö... Platinankin olen vetänyt. Multiplayerkin mukavaa settiä, mutta en koskaan innostunut siitä.

3. Modern Warfare 3

Hieno AD HD-räiskintä. Yksinpeli on perus kuuden tunnin pieraisu, mutta pidin siitäkin silti kovasti. Soap, Price, Nikolai ja Sandman tekevät siitä pelaamisen arvoisen. Moninpeli on taas täyttä rautaa, juuri sopiva tällaiselle AD HD-penskalle, kuten minulle. Luultavasti menen tässä päätyyn asti, eli 10 prestigelle, niin mukavaa kun se onkin. Vähän harmittaa, että spawnit on kustu aika huolella, mutta ei yksi huono asia tuhoa miljoonaa hyvää.

Kaks kolmatta mutta ei parasta :D
Saints Row 3!

Patsiits

• Soldato
« Reply #8 on: 07.01.12 - klo:14:14 »
Kävi mämmäys. :D