Author Topic: TBoGT:n hyvät ja huonot puolet  (Read 1013 times)

virheraportti

• Bodyguard
  • PSN: virheraportti
TBoGT:n hyvät ja huonot puolet
« on: 22.02.10 - klo:18:40 »
Nyt kerran kun tuo toinen aihe on poistettu, niin tänne voivat lisäriä pelanneet antaa sille risuja ja/tai ruusuja. Kuitenkin voidaan välttää kommentteja tyyliin "Hyvät fysiikat", koska nehän olivat jo varsinaisessa IV:ssä. Antaako lisäosa oikeasti uutta pelattavaa, vai onko se vain yksi monista rahastus-DLC:istä?

Mielipiteitä ihmiset. Itse ostan EFLC paketin joskus ps3:lle, joten en oikeastaan voi sanoa mitään. Paitsi samat asiat kuin Finland, jotka tosin pätevät kaikissa peleissä.

« Last Edit: 23.02.10 - klo:14:25 by virheraportti »

Jaska-

• Running Man
  • *
Vs: TBoGT:n hyvät ja huonot puolet
« Reply #1 on: 26.07.10 - klo:19:53 »
Vaikka aihe onkin jo vanha ja itselläni on PC-versio, niin vastataan nyt silti tähän. PC-puolella kun ei ole omaa osiota tälle ja lisäosan sisältöhän on sama alustasta riippumatta.

Aluksi lienee syytä mainita, että ostin juuri aloittajan manitiseman EFLC-paketin 30:llä eurolla, joten 15€/lisäosa ei mielestäni ole kovinkaan paha hinta, sillä itselläni meni pelkästään TBoGT:n tarinan läpäisemiseen kaksi päivää (n. 6h/päivä). En toki aivan koko aikaa pelannut tehtäviä, joten joku voisi hoitaa homman paljonkin nopeammin. Pelattavaa siis riittää useammaksi päiväksi, kun pelaa ensin molempien osien tarinan läpi ja alkaa sen jälkeen tutkimaan kaupungin uusia ominaisuuksia. Lisäksi molemmista osista löytyy tietenkin omat lisätehtävänsä.

Itse pidin TBoGT:stä hyvinkin paljon. Liberty Cityä on muutettu paljon alkuperäistä valoisammaksi, värimaailmaltaan jopa Vice Cityä muistuttavaksi, tämä on tehty muuttamalla seinien tekstuurien tavanomainen harmaa erilaisiksi kirkkaiksi pastelliväreiksi. Missään tapauksessa kaupunki ei ole kuitenkaan liian räikeä, vaan myös tavanomainen Liberty Cityn ankea harmaa näkyy vielä taustalla. Kukin pelaaja tietenkin päättää itse onko tämä hyvä vai huono asia.

Suurimpana uudistuksena tulevat San Andreaksesta tuttu laskuvarjohyppääminen ja yökerhot, joissa voi tanssia ja juoda shotteja. Laskuvarjohyppääminen onkin tervetullut uudistus etenkin multiplayeriin, jota itse enimmäkseen pelaan. Yökerhoissa jaksaa käydä tanssimassa ja kokeilemassa kuinka monta shottia pystyy juomaan muutaman kerran, mutta alkuinnostuksen jälkeen ne jäävät helposti käyttämättömiksi. Lisäksi mukana tulee jonkin verran uusia ajoneuvoja, joista suurin osa oli ainakin minun mieleeni.

Ajanvietteeksi on lisätty golf ja ilmakiekko, joskin ilmakiekko on tullut keilauksen tilalle, joka harmitti minua, sillä pidin keilaamisesta enemmän. Ymmärtääkseni keilaamaan pääsee, jos menee yksin, mutta kavereiden kanssa on pelattava ilmakiekkoa, tuota asiaa en kuitenkaan ole vielä kovin tarkasti tutkinut.

Tästä viestistä alkaa pikkuhiljaa tulemaan jo liian pitkä, joten vedentäänpä tähän loppuun vielä jonkinlainen yhteenveto hyvistä ja huonoista puolista.

Hyvää TBoGT:ssä
-Laskuvarjohyppääminen
-Uudet ajoneuvot
-Uudistettu värimaailma
-Yökerhot (Ainakin alkuinnostuksen ajan)
-Uudet aseet, joita varsin kattavasti
-Tarina liittyy alkuperäisen GTA IV:n tarinaan, joten Nikon ja kumppaneiden toimintaa pääsee seuraamaan toisen osapuolen näkökulmasta (Täydentää alkuperäistä tarinaa)

Huonoa TBoGT:ssä
-Vaatteita ei voi ostaa, vaan käytettävissä on muutama valmiiksi suunniteltu asukokonaisuus
-Naisia ei enää voi tapailla internetin kautta ja kavereita on hyvin vähän (Voidaan periaatteessa luokitella myös hyväksi puoleksi, koska puhelin ei soi yhtä mittaa)
-Pelin tarinaosuudessa vain 25 tehtävää, mielestäni tätä olisi jaksanut pidempäänkin
-Asuntoja vain yksi (Vaikeuttaa mm. tallentamista, kun tallennuspaikkoja ei ole ympäri kaupunkia, toki aina on autosave)
-Multiplayerissä hahmovaihtoehtoja vieläkin erittäin niukasti

Rahastusta? Periaatteessa kyllä, mutta nyt kun molemmat lisäosat ovat saatavilla yhdellä levyllä, niin hinta ei ole kovinkaan paha ja onhan näissä kuitenkin jonkin verran lisää pelattavaa. Suosittelen ostamaan EFLC-paketin yksittäisten osien lataamisen sijaan, sillä toistaiseksi se on paljon kalliimpaa.

Tässä on kokonaisuudessaan oma mielipiteeni kyseisestä lisäosasta. Kaikilla on tietenkin oikeus vetää omat johtopäätöksensä, enkä varmasti ole muistanut mainita kaikkea, joten lisätietoa kannattaa etsiä!